Poporul nostru are o veche
zicală: „Toamna se numără bobocii”. Această idee contravine domeniului
educațional și ar trebui parafrazată astfel: „Primăvara se numără bobocii”,
întrucât rezultatele elevilor se vădesc la finele anului de studiu.
În data de 23 aprilie a fost
organizat Concursul Republican „Tinere talente”, unde au participat cei mai
harnici și talentați copii din republică. Ei sunt cei mai buni de aceea, că au
muncit mai mult decât alții. La această calificare au ajuns, în mod cert, și
grație profesorilor, care i-au încurajat și diriguit pe parcursul anului.
La concurs au participat și
elevii Școlii de Arte „Alexei Stârcea”. Ei au demonstrat performanțe, urcându-se
pe treptele cele mai înalte, care le-a oferit concursul, după cum urmează:
Secția
de pian:
Locul I – Elizaveta Coroli (prof.
I.Bogataia) și Irina Mândrescu (prof. Iu. Mîndrescu).
Secția
de instrumente aerofone și percuție:
Premiul Mare, Nicu Savva (prof. I.
Bahov, corep. D. Matei);
Locul I – Elisei Ciocoi (prof. I.
Guțu, corep. T. Postoronca), Marius Sârbu (prof. I. Bahov, corep. D. Matei),
Cătălin Gheorghiță (prof. V. Cincilei, corep. M. Moraru), Dan Bradu, (prof. V.
Cincilei, corep. M. Moraru);
Locul II – Eric Cojocari (prof. N.
Stefanco, corep. T. Postoronca).
Secția
de acordeon:
Locul I – Lev Solomonovici (prof.
L. Evstigneeva);
Locul II – Teodor Ciolacu (prof.
E. Matei).
Secția
de chitară:
Locul I – Iulia Bobzei (prof. T.
Smâslova);
Locul II – Tudor Vremea (prof. V.
Câsa).
Secția
de instrumente populare:
Locul I – Alex Olaru (prof. Gh.
Crețu, corep. T. Postoronca), Gheorghe Cibotaru (prof. P. Țurcanu, corep. Sv.
Kocianova), Sandu Iacovlev (prof. Gh. Crețu, corep. V. Lozovan).
Secția
de coregrafie:
Locul III – Formația de Dans Popular (prof. M. Chiriac).
Secția
de instrumente cu coarde:
Locul I – Adriana Ursu (prof. L.
Bessarab, corep. R. Bass);
Locul II – Mihaela Pârgari (prof.
D. Cihicin, corep. D. Matei);
Locul III – Oana-Sabina Preșca (prof.
S. Grib, corep. E. Orlova).
Secția
de artă plastică:
Locul II – Valeria Sorocian
(prof. O. Roșca);
Locul III – Cornelia Dudca (prof.
M. Carapunalî).
Secția
teatrală:
Locul II – Emilia Isac (prof. T.
Todirean),
Mențiune – Andreea Grosu (prof.
G. Fonaru), Renata Roșeț (prof. G. Fonaru), Grupul Teatral (prof. G. Fonaru).
Orice copil, care vine la școala
de arte, studiază un instrument muzical, canto, pictură, teatru sau coregrafie.
Fiecare se dezvoltă armonios și multilateral. De fapt, el vine cu niște
aptitudini muzicale bune sau mai puțin bune: ca o coală albă de hârtie, gata să
accepte diverse culori sau ca un material de modelat, gata de a lua orice formă
în mâinile maestrului. De dascăl depinde cum îi va învăța să-și organizeze
timpul liber, cum le va insufla interesul față de muzică și frumos, cum le va dezvolta
simțul artistic, gustul estetic și cum îi va stimula creativitatea. Acumularea
și îmbogățirea permanentă a impresiilor și imaginației, care sunt necesare
pentru studierea de succes depinde, în egală măsură, atât de elev, cât și de
profesor. Se spune, că talentul este
1%, iar restul este muncă. De aceea,
formarea deprinderilor de exersare de sinestătătoare este o parte componentă a lucrului
în clasă. Prin urmare, cu o lucrare nouă vom proceda astfel: vom descifra
textul în tempo rar, apoi vom crea o imagine generală a creației, după care,
detaliat, vom deviza episoade cu scopul de a obține expresivitate maximă. Condiția
principală a eficienței lucrului individual, este exersarea sistematică și
conștientă de către copil. Dezvoltarea independenței, inițiativei elevului,
simțul de răspundere sunt obiectivele importante în lucrul pedagogului,
începând cu perioada inițială de studiu.
Performanța elevilor, exersarea
și modul în care îi învață profesorii școlii noastre s-au fructificat în locurile
obținute la acest concurs. Suntem mândri și bucuroși de rezultatele obținute de
elevii noștri. Le dorim tuturor succese frumoase și mai departe.
Silvia Grib, șefa
Secției Instrumente cu coarde,
Şcoala de Arte „Alexei
Stârcea”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu