Evocări


Valentina Volontir, șef al Direcției Cultură a Consiliului Municipal Chișinău: Arta este o parte integrantă a activității umane, personalitatea omului poate fi pe deplin descoperită și formată numai cu ajutorul și prin intermediul artei.

Școala de Arte „Alexei Stârcea”, subdiviziune a Direcției Cultură a Consiliului Municipal Chișinău, poartă numele marelui compozitor, interpret, pedagog și Artist Emerit al Republicii Moldova — Alexei STÂRCEA, figură marcantă a culturii muzicale autohtone, contribuie nemijlocit la educarea capacităților de a percepe, a simți, dezvoltarea abilităților creative, sensibilității estetice ale fiecărui elev, a înțelege frumusețea în viață și artă, a „insufla” curajul și dorința de a participa la crearea frumosului.

Educația artistică este o parte integrantă a sistemului de educație a tinerei generații, destinată pentru a ajuta, prin toate modalitățile, la iluminarea culturală a generației în creștere, la însușirea bazelor măiestriei profesionale.

Rolul instituțiilor extrașcolare, este semnificativ, creează condiții pentru descoperirea talentelor, dezvoltarea contactelor comunicative la nivel interpersonal, interșcolar, interregional și internațional, determinarea planurilor de instruire profesională. În instituțiile extrașcolare elevii capătă studii care nu le putea da școala în măsura dorită: estetice, tehnice, sportive, științifice. În unele cazuri aceste studii devin mijloc de autodeterminare profesională, dar deseori acestea completează componentele lipsă din învățământul general, contribuind la o dezvoltare mai armonioasă a personalității.

Deseori ne întrebăm, de ce este atât de importantă educația prin artă, cu precădere cea predată în școală, la ciclul primar și gimnazial? Răspunsul cu certitudine îl are fiecare dintre noi... Condițiile secolului XXI în toată complexitatea lui tot timpul în mișcare și în plină evoluție, angajează profund raționalitatea, pragmatismul, cercetarea și știința în detrimentul sensibilității și duce la o dezechilibrare din punct de vedere psihic și moral, astfel că, rolul de „echilibrare” revenindu-i educației prin artă. Astfel, arta vine tocmai pentru a dezvolta partea sensibilă a vieții, pentru că atunci când contemplăm o operă de artă ne proiectăm pe noi înșine în forma acelei opere de artă și simțim într-un chip corespunzător.

Activitatea extrașcolară a copiilor influențează asupra cercului lor de comunicare, asupra problemelor personale semnificative – altfel spus, asupra întregului sistem de valori spirituale ale personalității. Studiul în timpul liber a devenit o orientare specială în formarea modului spiritual de viață. Toate acestea contribuie nu numai la dezvoltarea personalității, dar și la formarea deprinderilor de a-și autoorganiza timpul liber.

Direcția Cultură a Consiliului Municipal Chișinău manifestă deschidere în vederea susținerii și promovării activității de dezvoltare personală, profesională, creativă a copiilor și tinerilor, care necesită sprijin întru modernizare, dezvoltare de proiecte pentru crearea de oportunități pentru tânăra generație, de a avea o pregătire dar și de a manifesta calitățile artistice. 



        Monica BABUC, ex-vicepreședinte al Parlamentului Republicii Moldova, Ministru al Educației, Culturii și Cercetării (2013-2019): „Peste jumătate de veac de excelență artistică, discipoli entuziaști, profesori dedicați, oameni de cultură consacrați – istoria recentă a Chișinăului și a Republicii Moldova în ansamblu, nu poate fi imaginată fără Școala de Arte „Alexei Stârcea”, o instituție de artă completă, aportul căreia în peisajul cultural național este incomensurabil. Sub atenta îndrumare a directorului Irina Bogataia, dar și a foștilor manageri ai instituției, cele șase secții ale sale (interpretare instrumentală: pian, instrumente cu coarde, instrumente populare, instrumente aerofone și de percuție, chitară clasică, acordeon; discipline muzical-teoretice; cor/canto; arte plastice; artă dramatică; artă coregrafică, continuă să dezvolte abilitățile artistice a mii de tineri talentați, ajutați de cadre didactice remarcabile. Despre activitatea Școlii de Arte „Alexei Stârcea” vorbesc rezultatele academice deosebite, premiile obținute în cadrul concursurilor și festivalurilor internaționale, multitudinea de absolvenți care și-au continuat activitatea în cele mai bune instituții de educație din țară și de peste hotare, dar mai presus de toate – cultivarea frumosului și simțului artistic în sufletele copiilor. La mulți ani, școală frumoasă! Mult succes și abnegație în atingerea obiectivelor stabilite!”.



        Marian STÂRCEA, compozitor, director artistic al Filarmonicii Naționale „Serghei Lunchevici”, Artist al Poporului:Alexei Stârcea este o figură marcantă a culturii muzicale autohtone. Creația lui ocupă un loc important în cultura muzicală din Republica Moldova. A lăsat o moștenire creatoare multilaterală, fiind unul din compozitorii care au pus bazele operei naționale și care a contribuit la dezvoltarea muzicii vocale, camerale și simfonice. Din anul 1989 numele său îl poartă Școala de Arte din Chișinău care pe parcursul anilor a evoluat foarte mult și la moment dispune de toate spațiile și dotările necesare unui proces de învățământ artistic de calitate. Noi, familia Stârcea, ne dorim să reamenajăm curtea școlii într-un scuar cu monumentul compozitorului, interpretului și pedagogului Alexei Stârcea, astfel înveșnicim numele ilustrului muzician, numele căruia îl poartă și prestigiosul Concurs Internațional de Canto Academic, ajuns la cea de a XI-a ediție. În această instituție se propagă și se dezvoltă cultura artelor frumoase: muzică, coregrafie, pictură și teatru. Se instruiesc și se pregătesc tinere talente pentru o carieră artistică prodigioasă. Toți profesorii școlii sunt muzicieni, coregrafi, pictori și actori de mare valoare, cu pregătire de specialitate obținută în mari centre de cultură din țară și din Europa. Acest colectiv de oameni entuziaști și talentați, constituie „nucleul” acestui „templu al muzicii”. Mulți dintre absolvenți au devenit artiști recunoscuți la nivel național și internațional, precum și pedagogi care se dedică formării artiștilor de mâine. În ultimii ani s-a deschis o cale largă și prolifică de participare la concursurile pe plan zonal, național și internațional, de unde anual elevii școlii aduc numeroase premii, care confirmă valoarea calității educaționale. Le doresc succese profesorilor și performanțe mari discipolilor”.


       

        Gheorghe NICOLAESCU, lector, Institutul de Științe ale Educației (Chișinău): „Ghidat de ideea ivită din nesățiosul dor de a ctitori o Catedrală a artelor în laterala estică a „Casei cu povești” (sectorul Botanica), acel proiect de mare rezonanță a dăinuit în timp, deschizând brațele spiritului artistic pentru generații de vlăstari, dornici de a se oferi căutărilor de sine în genurile de artă. Regăsiți în custodia clocotului de pe treptele portativului sonor, mărinimoșii (viitorii) artiști s-au perindat prin sălile de studii, convingând ritmat la porțile lumii despre vocația și aspirația revigorată din an în an.

        Pentru instituția de învățământ artistic care a demonstrat că tradiția didactică, păstrată și promovată prin generații este o lege ce se respectă și se înțelege, acest demers confirmă că educația bine dăltuită și constant vociferată este și ea un etalon de mare corectitudine. Faptul că îi onorăm la „ceas aniversar” pe dascălii acestei instituții și pe elevii ajunși discipoli ai profesorilor eminenți, ne sugerează verdictul timpurilor noi – opera dăscăliei continuă să fie asociată și respectată ca tradiție educațională.

        «Bunul profesor este asemeni unei lumânări și se mistuie pe sine însuși pentru a lumina calea altora» (Mustafa Kemal Atatürk). Amintindu-și de foștii și actualii profesori, elevii de ieri și de astăzi o fac cu multă duioșie și nostalgie, conștientizând că arta predării este cea mai nobilă dintre profesii, având ca menire nu doar acțiunea de stocare a cunoștințelor sau cum zicea renumitul filozof Socrate: „umplerea unui vas”, ci și măreția artei de a fi dincolo de toate. Un părinte spiritual pentru copiii pe care destinul îi scoate în calea sa ca pe niște sculpturi neșlefuite este acel ce trebuie să le ofere cea mai frumoasă dintre străluciri: EDUCAȚIA.

        Școala de Arte ce poartă numele apreciatului compozitor Alexei Stârcea a promovat discipoli care încântă vizorul spectatorilor pe toate meridianele lumii. Nu ar mai trebui să adăugăm nimic, pentru că sunt suficiente aceste gânduri într-un imens volum, Cartea Profesorilor și Discipolilor va transmite mai departe mesajul lăsat de înaintași. De aceea ne bucurăm că am ajuns în clipa când putem face o sărbătoare aniversară.

        Exprim sentimente de gratitudine și respect ales față de cadrele didactice, care se înscriu cu toată abnegația în legile de dezvoltare a spiritului omenesc și în etica consolidării și cooperării instituționale.

Când dangătul lumii ciupise din snopii supremi,

Un vis despletise chemări arborate de vremi,

Fiind pe atunci amuletă cioplită-n destin,

În bolți călăuză rostea răsăritul divin.

 

Râvni portativul să-nsăile ritmuri zglobii,

S-aprindă din astre magnolii cu ochi durdulii,

Să-nfiripe vocile tandre și dragi de copii

În jocuri de clape – galactici hazlii.

 

La Școala de Arte și astăzi capricii se prind,

Sonate, preludii și pensule-n horă se-ntind,

Și dangătul scenic cuvântă prin valsul etern:

Mulți Ani Alma Mater! S-aude un cântec patern”.



        Stela MITRIUC, ex-șef interimar al Direcției Cultură a Primăriei municipiului Chișinău: „Activitatea Școlii de Arte «Alexei Stârcea» o cunosc din ultimii 35 de ani. Ne-am mândrit întotdeauna cu rezultatele, programele și realizările acestei școli, de unde au ieșit mulți discipoli, care și-au prelungit studiile în domeniul muzical-profesional și au devenit muzicieni cu renume atât în plan național, cât și internațional. În mod deosebit vreau să vorbesc despre corpul profesoral, bine instruit, profesionist, iubitor de copii. Ce v-aș dori în viitor? Să rămâneți cum sunteți, să nu pierdeți energia și căldura spirituală pe care o aveți, multă sănătate și optimism. La mulți, mulți ani!”.


        Ilie CHIHAI, profesor: „Sunt mândru ca am făcut studii și am absolvit această școală. Plecăciuni profesorului meu de specialitate Ion Guțu. Am avut norocul să muncesc pe parcursul a aproape 20 de ani într-un colectiv profesionist, alături de oameni de o cultură înaltă și colegi minunați”.


        Victor BOTNARU, Maestru în Artă, lector universitar, AMTAP: „Cu mult respect pentru profesorii care ne-au învățat arta muzicii, în anii copilăriei pe băncile Școlii de Muzică nr. 2 din orașul Chișinău (anii 1971-1977). Până astăzi păstrez în memorie starea de spirit care domnea între pereții școlii și reflecțiile acesteia în viața cotidiană. Anume profesorii, prin darul lor de a transmite cunoștințele și frumusețea de a înțelege și a interpreta creația muzicală, au educat generații de tineri și de viitori muzicieni consacrați, printre care  sunt și eu. Ceremisin Iurii Semeonovici – învățătorul meu de violoncel, (din spusele dumnealui) originar din orașul Tambov, Rusia, în anii de după război a învățat la Conservatorul din Chișinău, apoi a fost violoncelist angajat în orchestra Ansamblului «Joc», după care 10 ani a participat în ansamblul «Fluieraș», apoi a fost concertmaistru a partidei de violonceliști a Orchestrei Simfonice de la Filarmonica din Chișinău. Cu dăruire și abnegație, de la lecție la lecție, ne-a învățat farmecul artei interpretative, dar sub oblăduirea profesorului am avut și activitate concertistică, am participat la concursuri, și am frecventat concertele renumiților interpreți care veneau pe meleagurile noastre. Tot din inițiativa profesorului, la un loc cu muzica academică universală, eram îndemnați să învățăm și melodii populare moldovenești, pentru a cinsti și a respecta arta muzicală națională. Vreau să amintesc formațiile artistice în care am participat în anii de învățământ la școală: Ansamblul de violonceliști sub conducerea lui Iurii Ceremisin; Corul școlii; Orchestra de muzică populară; Cvartet de coarde; Orchestra simfonică”.


        Marina TEODORU: „В 1 класс муз. школы № 2 я поступила в 1970 году, когда директором была Польщакова Э. Н., преподавали Попов И. П. и Попова Т. В. (ф-но), Рохланд П. Е. (скрипка), Тинку Н. А. (хор), Негруци О. П. (сольф.), Комиссарова В. Т. (виолончель). Здание школы было одноэтажным, маленьким и очень уютным и находилось по ул. Тимошенко (Дечебал) на месте ТЦ Jambo, в окружении таких же одноэтажных домиков. На заднем дворе школы был заброшенный сад, где ученики проводили свободное время между уроками. Каждую весну здесь расцветали дикие черешни, а ягоды не успевали созревать и съедались жёлто- зелёными, с ещё мягкой косточкой. Здесь мы попадали в таинственный и загадочный мир грёз, которые наполняли детскую фантазию новыми чувствами и ощущениями. Понятнее и ближе становились извлечённые нами звуки инструмента, раскрытые ноты уже наполнялись смыслом, а не просто музыкальными знаками. Моими учителями по фортепиано были супруги Поповы-в нач. классах Тамара Владимировна, затем Игорь Павлович. Это были первые и очень важные шаги в музыке. Фанатично преданный своему делу, человек глубоко чувствующий и знающий, Игорь Павлович мог работать над одним-двумя тактами весь урок, научая слушать, думать, анализировать и искать, прислушаться к себе, открывая новые миры возможностей. Интересной и насыщенной была жизнь детского хора школы под руководством Тинку Н.А. Мы выступали на всех больших сценах города, участвовали в торжественных концертах и, конечно, чувствовали себя настоящими артистами. Свои партии по голосам мы записывали от руки в нотные тетради. Для этого в коридоре стоял стол, на стене висели ноты и мы, как пчёлы в улье, собирались вокруг стола и переписывали партии, чтобы успеть выучить и прийти на занятия подготовленными. Это было очень важно-ведь мы артисты! Любовь к пению осталась на всю жизнь. Эти воспоминания волнуют и сейчас. Спустя много лет понимаешь из каких источников наполнялись душа и любовь к профессии. Хороший уровень школьной подготовки позволил пройти немалый конкурс и поступить в 1978 году в музыкальное училище имени Шт. Няги (Готлиб С.М. – фортепиано, Фрейлихман Д. И. – конц. класс) и в 1982 году в Институт Искусств (профессор Соковнин А.Л. – фортепиано, Чапля Л. Л. – конц. класс). Ещё будучи студенткой начала работать в Консерватории в качестве концертмейстера на курсах Музыкальной комедии в классах преподавателей Михайловой Л. и Удалова Ю. Большим везением было сотрудничество в оперном классе Милютина Б.С. и классе симфонического дирижирования Альтермана И. М. И после окончания учёбы вся моя профессиональная деятельность связана с вокальной литературой (спасибо Тинку Н. А. за любовь и вдохновение, которыми она поделилась со своими учениками). На кафедре Оперного мастерства в Молдавской Государственной Консерватории работала со многими замечательными дирижёрами - Кафтанат М. В., Попова С. Г., Чаусов Д. А., Доготару Н. А., Самоилэ А. Г., Флоря Ю., Сечкин М. В.”.


        Nicu PĂDUREȚ, manager al Liceului Teoretic cu Profil Sportiv „Gloria”, mun. Chișinău: „Era anul 1983, eram mic, cu vise și speranțe într-un viitor luminos, de același gând erau frământați și cei din familia mea: mama, tata și fratele, care își doreau să devin artist, însă eu mă vedeam președinte de... căci aceștia erau persoane înstărite și respectate de popor. Dar totuși insistența celor din familie a luat vârf și în august 1983 de mână cu fratele mai mare am trecut pragul Școlii de Arte «Alexei Stârcea» din mun. Chișinău, pentru a susține o pretestare. Intrând în clasă, ca și azi, mă întâmpină un domn bine făcut cu un zâmbet cald, crezusem că este directorul școlii, căci mi-a cerut să-i cânt ceva cu vocea, apoi m-a întrebat dacă știu ce este o trompetă, astfel l-am cunoscut pe primul meu profesor de muzică, specialist în arta interpretării la trompetă, domnul Ion Guțu. Pe parcursul anilor mi-a devenit ca un părinte care a depus suflet în tot ceea ce a făcut. Cu multă înțelegere, răbdare și energie îmi explica cele mai minuțioase momente pe care le studiam. Nu-și permitea să lase lucrurile neterminate sau făcute superficial, uneori poate exagera, însă astăzi pentru acestea îi mulțumesc. Prin felul dlui de a fi, prin ținuta și cultura sa de profesor, a educat în mine nu doar un specialist, dar și o personalitate, având în vedere că toate acestea se desfășurau în anii 1990, ani de schimbări pentru țară și cetățenii acestei țări, evenimente ce se repetă și astăzi, însă domnul Ion Guțu a rămas fidel destinului ales. Cu ajutorul dumnealui am reușit să absolv Colegiul de Muzică «Ștefan Neaga» și două facultăți la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, în acest fel devenind un sprijin în viața mea profesională și dăruind lumină și căldură discipolilor săi. Aduc mulțumiri și recunoștință profesorilor Școlii de Arte «Alexei Stârcea». La Mulți Ani, dragă școală !”.


        Irina MARTINIUC, Maestru în Artă, Muzicolog la Filarmonica Națională „Serghei Lunchevici”: „Мои самые нежные впечатления о музыке, красоте и друзьях навсегда связаны со школой им. А. Стырча. Здесь, тогда в еще маленьком одноэтажном домике, мне «поставили» руки. Какая она была красавица, моя первая учительница- Изабелла Трофимовна Пужаева! В ней строгость и ласка – все было гармонично. Это я теперь понимаю… А тогда было просто детское благоговение и трепет перед культурой общения и воспитания. А вот уроки сольфеджио вызывали совсем другие чувства! Потому что у меня была только одна любимая тональность – ре минор. И гипнотически внушить ее на выпускном экзамене Олегу Петровичу-это было круто! Кто не знает сегодня искрометных каламбуров маэстро Негруцы? Но ребенком я была порой в недоумении – такой серьезный и одновременно такой веселый…как это...? И первая любовь тоже связана с этой школой. Кто был мой избранник…не скажу. И кто был в меня влюблен…тоже. Пусть это останется тайной. Во весь голос могу заявить, что именно здесь зародились самые сильные и лучшие чувства, среди которых и безмерная любовь к Музыке, которая определила мою жизнь и профессию. Спасибо тебе, родная школа! Te iubesc până în ziua de astăzi și îți urez mai multe succese. La Mulți Ani!”.


        Gheorghe GONȚA: „Anii petrecuți în școală îmi provoacă mereu amintiri frumoase! Cu mare drag îmi amintesc de lecțiile de Solfegiu și Teorie cu dna Stela Rotaru, și cât de ușor înțelegeam teoria muzicii în felul cum ne explica dna Stela! „Tabelul funcțiunilor” îl folosesc și până acum, când le explic elevilor mei legătura dintre acorduri. Lecțiile de cor erau foarte vesele, chiar și în zilele posomorâte, pentru că dna Tincu ne încarcă mereu cu energia ei! Cabinetul în care aveam lecția de pian era ca a doua casă, iar profesoara mea de pian – dna Bogataia era și este ca a doua mamă. Lecțiile zburau într-o clipa, iar rezultatele se observau îndată! Totuși a fost nevoie de multă muncă, pentru ca rezultatele să le observe toată lumea. Acum învăț la Academia de Muzică din Detmold, Germania. Predau în școala de arte din apropiere și mă strădui să transmit elevilor cunoștințele acumulate, și sa le cultiv dragostea pentru muzica!”.


        Larisa CAPAȚÂNA: „В музыкальной школе им. А. Стырчи, моим педагогом по фортепиано была Лариса Михайловна Лабовская, по сольфеджио - Лариса Евгеньевна Уманская, по музыкальной литературе Марина Валерьевна Хацернова и по хору Нина Тинку. Всех вспоминаю с большим теплом, как и всё время обучения в школе. Я чувствую глубокую благодарность за весь труд преподавателей, у которых училась, что позволило мне стать профессионалом в своем деле. Особым следом остались у меня впечатления от уроков и общения с Ларисой Евгеньевной. Невероятно мягкий и чуткий человек и педагог, посещение ее уроков было сплошным удовольствием. Я до сих пор помню маленькие музыкальные «секретные коды», которым она нас учила, которые в последствии, были для меня ориентиром на уроках сольфеджио в лицее им. С. Рахманинова, где я продолжила обучение. Но самым главным человеком в школе для меня была Лариса Михайловна Лабовская, мой педагог по фортепиано. Я считаю ее самым важным человеком в становлении моей музыкальной карьеры, тем маяком, который до сих пор ярко светит на моем пути. Педагог огромного таланта, она одна сумела найти подход ко мне как к студенту и ребёнку, сумела воспитать умение слушать, особое отношение к музыке, большую любовь к занятиям и труду. Она до сих пор является для меня поддержкой, тем человеком, с кем я могу поделиться своими радостями и сомнениями, причём, не только в профессиональном плане. Ее слова откликаются и в моем преподавании, и в моей игре. Её вклад в мою музыкальную жизнь бесценен, быть ее ученицей настоящая гордость для меня. Ученикам и учителям школы я бы хотела пожелать сил, терпения и больших успехов. Чтобы преграды были преодолимыми. Чтобы музыка была путеводной звездой в их жизни. Я верю, что музыка оставляет в нас неизгладимый след прекрасного, светлого, высокого, благородного. Пусть у каждого, кто с ней соприкасается, будет к ней своя особенная любовь и нежное отношение. Спасибо, дорогая школа!”.


        Nicolae ȘTIUCA: „Aș vrea să felicit toți profesorii Școlii de Arte „Alexei Stârcea” cu jubileul! În special pe doamna L. Pelin, I. Bahov, O. Negruța, I. Șaraeva, S. Rotaru, L. Umanscaia, Gh. Crețu. Ei au fost cei care m-au ajutat să-mi creez calea vieții și datorită lor am ajuns acolo unde sunt. Cunoștințele pe care le-am dobândit în această școală îmi sunt foarte utile și le aplic mereu în viața de zi cu zi. Profesori mai buni, calificați și devotați lucrului ca in această școală sunt greu de găsit!”.


        Valentin LEU, meșter de instrumente populare, membru al Uniunii Meșterilor populari: „Однажды меня кто-то спросил: «Почему стал музыкальным мастером, ведь, наверняка, были и другие увлечения?». Да, были. Но это как с музыкой, иногда не ты выбираешь, а инструмент выбирает мастера. Спасибо всем моим учителям и наставником. Я всегда их буду помнить и почитать”.


 OPINIILE PĂRINȚILOR

        Elena Paveliuc: „Familia noastră este mândră de faptul că copiii noștri studiază la Școala de Arte «Alexei Stârcea». După ce au intrat la școală, copiii au descoperit legile muzicii, limba ei vorbită de întreaga lume. Adevărați profesioniști furnizează cunoștințe aici. Copiii noștri sunt fericiți să frecventeze nu numai la lecțiile de instrument, dar și orele de solfegiu și cor”.

        Alena Molceanova: „Fiul meu Chiril este fericit să frecventeze lecțiile de chitară, în timpul căreia profesorul îi deschide o lume nouă, lumea muzicii. Îl învață cum să extragă sunete muzicale dintr-un instrument atât de frumos. Chiril așteaptă cu nerăbdare fiecare lecție”.

        Natalia Priluțcaia: „Fiul meu Sașa are 9 ani. Este în clasa a treia la chitară. În acest timp, a evoluat de la un băiat simplu care nu știa să țină o chitară în mâini, la un laureat. Ultimii doi ani au fost foarte plini de spectacole și concursuri. Anul acesta, fiul meu a devenit membru al Ansamblului de chitariști «Ciacona». Îi place foarte mult să fie într-o echipă, să participe la o activitate artistică comună. Am observat că acasă Sașa a început să ia mai des chitara și să exerseze fără să i se amintească de către adulți. Vreau să mulțumesc profesorilor Școlii de Arte «Alexei Stârcea» pentru faptul că fiul meu percepe elementele de bază ale muzicii și se dezvoltă multilateral”.

        Viorica CIOLACU: De Școala de Arte «Alexei Stârcea» ne leagă cele mai frumoase amintiri trăite de întreaga noastră familie. Însă pentru fiul nostru Cătălin-Teodor a fost prima care i-a deschis larg ușile, i-a făcut cunoștință cu cel care i-a devenit prieten pentru totdeauna – acordeonul. Aici am întâlnit oameni extraordinari care i-au cultivat dragostea pentru muzică, i-au pus degețelele pe clape și cu multă dragoste, răbdare și perseverență l-au adus la cele mai frumoase succese. Și primul profesor care a pus bazele pentru succesele care au urmat, a fost domnul Petru Matei (regretatul). Pe parcursul celor șapte ani de studii am fost ca o familie unită: ne-am bucurat de succesele copiilor din școală alături de părinții acestora, dar și de profesori, la diverse concursuri interșcolare, naționale și internaționale, concerte tematice, aniversări și alte manifestații. Pentru fiecare clipă petrecută de copiii noștri în fața publicului ne-am rugat și am trăit emoții de nedescris. Uneori aveam impresia că-mi sărea inima din piept, iar când terminau, indiferent de evoluție, profesorii îi susțineau și îi încurajau prin aplauze și laude. Venim cu gânduri de recunoștință pentru toți profesorii, mai ales către cei care ne-au fost alături: doamna Ema Matei, doamna Lilia Știuca, domnul Petru Știuca, doamna Larisa Ungureanu, doamna Irina Bogataia, domnul Ion Guțu, domnul Gheorghe Crețu. Deși au trecut deja mai bine de doi ani de când am absolvit școala, ori de câte ori vorbim despre Școala de Arte «Alexei Stârcea», vorbim ca de școala noastră: «La noi la școală…» și așa va rămâne mereu. Vă mulțumim din suflet și vă dorim succese remarcabile și în continuare”.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu